The Intergalactic Retrogaming Museum!
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

The Intergalactic Retrogaming Museum!

Want to discuss retrogaming? Forumet för alla gamla retro nostalgiker, som jag själv!
 
HemPortalliSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Om du vill presentera dig!

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 1659
Age : 62
Location : Sweden
Registration date : 07-10-06

Om du vill presentera dig! Empty
InläggRubrik: Om du vill presentera dig!   Om du vill presentera dig! Icon_minitimemån okt 08, 2007 12:40 am

Själv heter jag Christer och har varit väldigt intresserad av den globala uppvämningen. Det är skrämmande hur snabbt det gått även om jag redan anade vart det var på väg för 10 år sedan. Efter att ha sett mängder med tecken från natur och djur så förstod jag att nåt var väldigt fel. Sen dess har jag haft ett brinnande intresse för det som händer just nu. Både skrämmande och fascinerande på en och samma gång.

Jag är väl ingen expert på området men jag är smart nog att förstå att läget inte är det bästa. Jag har lärt mig mycket genom att bara vara intresserad och läsa mängder med artiklar och vetenskapligt material om den globala uppvärmningen.

Jag behöver väl knappast nämna att jag är retrospelsfreak också.

Förresten, välkommen till forumet. Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://globalwarming62.swedishforum.net
Starflower

Starflower


Antal inlägg : 154
Registration date : 07-10-07

Om du vill presentera dig! Empty
InläggRubrik: Sv: Om du vill presentera dig!   Om du vill presentera dig! Icon_minitimeons okt 17, 2007 2:43 pm

Jag heter Jimmy. Jag har haft olika intressen under åren men gillar fortfarande både gamla och nya intressen som dykt upp. Tennis, musik, att teckna, mm. Sen har jag ett gott öga till retro givetvis efter alla trevliga konsoller man växt upp med.

Och många minnen har man i bagaget. Jag har också under ett par års tid varit något av en andlig sökare med stort intresse för Livsåskådning och olika Religioner. Det jobbiga har varit att man samtidigt varit pressad genom sociala relationer av många olika åsikter och livsåskådningar. Och starkt propagerande för än det ena och än det andra på internet gjorde knappast saken lättare.

Då alla radar upp sina bevis för att "just dom" har rätt. Bevis som periodvis kan se skapliga ut även vid en närmare granskning. Tills den dan kommer man får ännu mer information om det hela och kan förkasta det. Fast det känns som man börjar få fotfäste i Religionen nu.

Och det (spirituella) kan man lämna åt sidan även om allt inom det andliga är både intresant och fascinerande i såväl kunskapsberikande syfte som till att göra egna reflektioner kring området. Jag gör också egen musik och håller på fritiden på även med det.

Går i skola också som heter Kanalskolan. Jag är inte den typen som hänger ute en fredagskväll. Inte på det sättet iallafall. Att hänga ute för att uppleva är en sak men inte för att göra ingenting eller festa med polarna. En hemmakväll vid datorn är bättre. Det var lite om mig.
Till överst på sidan Gå ner
drängen72

drängen72


Antal inlägg : 305
Age : 52
Registration date : 07-10-22

Om du vill presentera dig! Empty
InläggRubrik: Sv: Om du vill presentera dig!   Om du vill presentera dig! Icon_minitimemån okt 22, 2007 4:41 pm

Mikael heter jag och torskade på dataspel/tvspel hemma hos admin för cirka 20 år sen..ojoj affraid vad tiden går fort och likaså klimatförändringarna.

jag gillar film såväl på dvd som bio och allra helst göra nån egen toksnutt,foto,data tvspel..har gått igenom dom flesta och har idag en xbox360 spelen är bra snygga osv,osv men det kommer inget nytt.och spelglädjen är inte alls den samma som förr.


00,40 den 23 oktober och orkar för tillfället inte skriva mera just nu.

game over sunny sunny
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 1659
Age : 62
Location : Sweden
Registration date : 07-10-06

Om du vill presentera dig! Empty
InläggRubrik: Sv: Om du vill presentera dig!   Om du vill presentera dig! Icon_minitimetis okt 23, 2007 12:21 am

drängen72 skrev:
Mikael heter jag och torskade på dataspel/tvspel hemma hos admin för cirka 20 år sen..ojoj affraid vad tiden går fort och likaså klimatförändringarna.

jag gillar film såväl på dvd som bio och allra helst göra nån egen toksnutt,foto,data tvspel..har gått igenom dom flesta och har idag en xbox360 spelen är bra snygga osv,osv men det kommer inget nytt.och spelglädjen är inte alls den samma som förr.


00,40 den 23 oktober och orkar för tillfället inte skriva mera just nu.

game over sunny sunny

Först!

Passande avatar. Smile

Sen!

KUL att ha dig med i forumet Mikael. Men det kan ta ett litet tag innan vi kommer igång riktigt. Jag har inte bjudit in folk än och håller som bäst på med att fylla upp retro museet.

Ta en koll på den här tråden. Wink

https://globalwarming62.swedishforum.net/retro-museum-f21/boulder-dash-kloner-t88.htm
Till överst på sidan Gå ner
https://globalwarming62.swedishforum.net
Starflower

Starflower


Antal inlägg : 154
Registration date : 07-10-07

Om du vill presentera dig! Empty
InläggRubrik: Sv: Om du vill presentera dig!   Om du vill presentera dig! Icon_minitimetis okt 23, 2007 9:24 am

Welcome drängen72 to this fabulous place !! Kul nu är vi fler. Ja spelglädjen var bättre förr. Kändes annorlunda mer som tv-spel. Idag känns det som att se på film då man spelar och det är inte samma sak. Okey jag gillar GTA serien och så men i allmänhet har charmen försvunnit.
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 1659
Age : 62
Location : Sweden
Registration date : 07-10-06

Om du vill presentera dig! Empty
InläggRubrik: Sv: Om du vill presentera dig!   Om du vill presentera dig! Icon_minitimetis okt 23, 2007 11:00 am

Just nu har jag en Game & Watch period. Smile

Om du vill presentera dig! 1318
Till överst på sidan Gå ner
https://globalwarming62.swedishforum.net
drängen72

drängen72


Antal inlägg : 305
Age : 52
Registration date : 07-10-22

Om du vill presentera dig! Empty
InläggRubrik: Sv: Om du vill presentera dig!   Om du vill presentera dig! Icon_minitimetis okt 23, 2007 2:22 pm

riktiga ?? eller på datan ?
Till överst på sidan Gå ner
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 1659
Age : 62
Location : Sweden
Registration date : 07-10-06

Om du vill presentera dig! Empty
InläggRubrik: Sv: Om du vill presentera dig!   Om du vill presentera dig! Icon_minitimeons okt 24, 2007 1:22 am

Folk sitter och gör exakta kopior på dessa spel, ser ut 100% och låter 100% som orginalet. Sen finns det förstås samlare av de äkta spelen. Vilken nostalgi. Du kan ladda ned Game & Watch här. Här har du ett museum för alla såna spel.

Om du vill presentera dig! Game-and-watch-enlargement
Till överst på sidan Gå ner
https://globalwarming62.swedishforum.net
Starflower

Starflower


Antal inlägg : 154
Registration date : 07-10-07

Om du vill presentera dig! Empty
InläggRubrik: Sv: Om du vill presentera dig!   Om du vill presentera dig! Icon_minitimeons okt 24, 2007 4:42 pm

Game & Watch spelen är in scannade och ser 100% äkta ut. Det enda man inte har gentemot förr är att man kan lira vart som hellst typ i sängen. Men vad spelar det för roll. Man hade aldrig haft råd att köpa alla Game & Watch spel ändå. Detta var riktigt kul att få dem till datorn.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Om du vill presentera dig! Empty
InläggRubrik: Sv: Om du vill presentera dig!   Om du vill presentera dig! Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Om du vill presentera dig!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
The Intergalactic Retrogaming Museum! :: Allmänna Diskussioner :: Allmänna diskussioner!-
Hoppa till: