The Intergalactic Retrogaming Museum!
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

The Intergalactic Retrogaming Museum!

Want to discuss retrogaming? Forumet för alla gamla retro nostalgiker, som jag själv!
 
HemPortalliSökLatest imagesBli medlemLogga in

 

 Gamla arkad minnen!

Gå ner 
2 posters
FörfattareMeddelande
Admin
Admin
Admin


Antal inlägg : 1659
Age : 61
Location : Sweden
Registration date : 07-10-06

Gamla arkad minnen! Empty
InläggRubrik: Gamla arkad minnen!   Gamla arkad minnen! Icon_minitimefre okt 12, 2007 2:59 am

Det första spel jag såg i mitt liv var i en restaurang i Laxå 1974 eller 75, det var en Pong arkadmaskin. Två streck och en fyrkant som skulle föreställa boll. Allt i svartvitt. Jag stirrade som förhäxad på den där maskinen medans folk spelade. Sedan dess har jag varit spelfreak.

Gamla arkad minnen! Pong
Till överst på sidan Gå ner
https://globalwarming62.swedishforum.net
Starflower

Starflower


Antal inlägg : 154
Registration date : 07-10-07

Gamla arkad minnen! Empty
InläggRubrik: Sv: Gamla arkad minnen!   Gamla arkad minnen! Icon_minitimefre okt 12, 2007 3:34 pm

Ungefär sådär såg pong ut på min Gamatron jag hade 1984. Sen fick jag Luxor spelet 1985 tror jag. Man kunde byta spel med cartridge var häftigt
Till överst på sidan Gå ner
Starflower

Starflower


Antal inlägg : 154
Registration date : 07-10-07

Gamla arkad minnen! Empty
InläggRubrik: Sv: Gamla arkad minnen!   Gamla arkad minnen! Icon_minitimemån okt 15, 2007 6:14 pm

Jag minns när jag och Bruno lira Double Dragon på Åkes 1987. Man hade inte sett ett gå och slå spel förut och tyckte det var as häftigt jämfört med vanliga karatespel.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Gamla arkad minnen! Empty
InläggRubrik: Sv: Gamla arkad minnen!   Gamla arkad minnen! Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Gamla arkad minnen!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Atari 800 - Arkad

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
The Intergalactic Retrogaming Museum! :: Retro Gaming & Data snack :: Retro Gaming!-
Hoppa till: